Background

Je ziet toch vaak "unlimited pakketten" bij webhosting bedrijven?

Dat klopt, echter "unlimited" webhosting bestaat niet, het is anno 2014 nog steeds zo dat bedrijven bewust sprookjes verzinnen en klanten onbewust in sprookjes geloven. cmsZ verkoopt geen gebakken lucht of niet bestaande ruimte. cmsZ biedt een eerlijk verhaal. We richten ons op efficiënte oplossingen, eerlijke communicatie en ontwikkelen nuttige, transparante en duurzame producten.

Unlimited website hosting past niet bij onze doelstelling...

cmsZ is anders! Unlimited is onbereikbaar en daarmee onverkoopbaar, aangezien het niet fysiek bestaat. Laat staan dat het überhaupt technisch kan om een unlimited webhosting te bouwen. De verkoop van "unlimited webhosting" aan diverse personen op het zelfde moment is in strijd met de kenmerken die "unlimited" mogelijk zou kunnen maken. Met andere woorden. Een "unlimited" webhosting is niet "unlimited", maar vreemd en onduidelijk. Vooral omdat het voor de leek als mijzelf 10 jaar geleden valse verwachtingen wekte. Ik wilde een video website bouwen en dacht met "unlimited webruimte" de perfecte oplossing gevonden te hebben.

Neen, helaas pindakaas...!

Aan die gedachte kwam abrupt een einde, want de "unlimited webhosting" had geen software voor het converteren van video's en was bovendien enorm traag. Zelfs video's afspelen in lage resolutie ging met horten en stoten. Wat de "unlimited" voor het specifieke doel natuurlijk nutteloos maakte. Verspilde tijd en ruimte, een wijze les dat wel! Wat dachten de verkopers toen ze UNLIMITED webhosting verkochten? Die gaat 120.000.000 blogs pagina's met foto's online zetten, om daarna tevreden van daken te schreeuwen hoe "ultiem geweldig" unlimited is? Neen, helaas kaaspinda's...! ULTIEM, NUTTELOOS en WAARDELOOS... De mensen bij het hosting bedrijf erkenden dat er beter gecommuniceerd had moeten worden en boden een een alternatieve duurdere oplossing met korting. Ik maakte kennis met de wereld van dedicated servers. Het grote voordeel van een eigen server is de vrijheid om software te installeren, voor het converteren van video's... Ik vroeg me af waarom mensen en bedrijven zich willens en wetens vastklampten aan bestaande misleidende verkoopmethodes, zonder rekening te houden met de gevolgen op langere termijn... De kleine lettertjes lezen he consumenten! Ik keek steeds kritischer naar bedrijven, omdat misleiding steeds vaker op mijn radar verscheen. 10 jaren later met veel ervaringen rijker, kwam ik tot de conclusie dat de meeste bedrijven zich richten op korte termijn winsten door het verdwijnen van een persoonlijke binding met het bedrijf. Werknemers hopten en managers nog vaker van job naar job. Vastigheid verdween en de toekomst irrelevant... Vandaag winst! Kwaliteit was het doel niet meer en duurzame producten, waren iets speciaals? Geld verdienen door mensen te misleiden werd langzaam het nieuwe normaal. Met als toppunt de belspelletjes van CallTV die met manipulatieve misleidende spellen dagelijks voor vermaak, leed en leedvermaak van mensen zorgde. Terwijl ondertussen de KPN ging afronden op hele minuten om zo nog even stiekem minimaal 40% extra geld los te kloppen bij trouwe klanten. Echt waar. Ja. Ach, doe normaal man. Doe zelf eens normaal! Ik ontwikkelde een gezonde dosis disrespect naar, antistoffen tegen en walging voor dit soort bedrijven met misleidende praktijken. Die resulteerden in enkele levenslange boycotten van mij op producten van deze bedrijven. Toch was het goed, het was leerzaam... De angst voor lage winsten en concurrentie maakte de economie "gierig inefficiënt" en nutteloos unlimited! Terwijl op internet Miljoenen mensen met passie en toewijding in netwerken de mooiste open source producten ontwikkelden. Joomla, Wordpress, Drupal, Magento en PrestaShop zijn prachtige voorbeelden van enorm succesvolle online projecten. Trends die als basis dienen voor vele nieuwe business ideeën en crowd based input. Online samenwerken in netwerken en kennis community's is booming!
Google Plus
{{ message }}

{{ 'Comments are closed.' | trans }}